Haber

Toyota, elektrikli araçlara tam geçişin tek çözüm olmadığını savunuyor

Toyota, elektrikli araçlara (EV) tam geçişin tek çözüm olmadığını savunmaya devam ediyor. Hidrojen teknolojisi ve geleneksel içten yanmalı motorlu (ICE) araç üretiminin de sürdürülmesinin gerekli olduğuna inanıyor. Detaylar burada…

Toyota içten yanmalı motorlara veda etmeyecek

Şirketin üst düzey yöneticileri geçtiğimiz günlerde hibrit ve içten yanmalı motorların karbon nötrlüğüne giden yolda hala önemli bir rol oynadığını vurgulayan yeni bir projeye yeşil ışık yaktı. Hatta Toyota, 2025 elektrikli araç üretim hedefini artırmasına rağmen Kasım ayında 2030 yılına kadar katı hal elektrikli araçlardan daha fazla hidrojenli araç üretmeyi planladığını açıklamıştı.

Geçtiğimiz Cuma günü Automotive News’a verdiği röportajda Toyota CEO’su Akio Toyoda, şirketinin 2024 yılında yüksek performanslı içten yanmalı motorların (ICE) geliştirilmesini yeniden teşvik etmek amacıyla bir proje başlatacağını duyurdu. Bunun yanı sıra, “Motorların Karbon nötrlüğü elde etmek hala pratik bir seçenek. Bu nedenle motor teknolojisini geliştirmeye devam etmeliyiz” dedi Tokyo Auto Salon konferansında yaptığı konuşmada.

Hyundai Kona test sırasında yandı! Araçlar geri çağrılıyor

Ayrıca proje hakkında daha fazla ayrıntı vermese de kariyeri boyunca vurguladığı elektrikli araç (EV) benimsenmesi temalarını yineledi ve hidrojenin önemini ve elektrifikasyona kademeli geçiş ihtiyacını vurguladı.

Ayrıca Şirket, akülü elektrikli araçların karbon nötrlüğe ulaşmanın tek yolu olmadığını, bu zorluğun üstesinden gelmek için hepimizin otomobillere olan tutkumuzu sürdürmemiz gerektiğini vurguladı.

Hibrit ve içten yanmalı motorların karbon emisyonlarında önemli bir rol oynayacağına inanıyor

Toyota, gelişmiş içten yanmalı motorları daha verimli ve çevre dostu hale getirerek, içten yanmalı yakıtlı üretim sektöründe karbon emisyonlarını azaltmayı ve istihdamı korumayı hedefliyor. Japonya’nın otomotiv endüstrisinde yaklaşık 5,5 milyon kişi içten yanmalı motorlu taşıt parçalarının üretiminde istihdam edilmektedir.

Ayrıca ICE imalat sektöründeki işçilerin Japonya ekonomisini desteklediğini ve ülkenin geleceğini inşa etmek için gerekli becerilere sahip olduğunu belirtti. Bu da çalışanların kaybetmemesi gerektiğini vurguluyor. Ayrıca İYM üretimine devam eden herkese seslenerek emeklerinin boşa gitmesine izin vermeyeceğini söyledi.

Ayrıca Şirket, hibrit teknolojinin öncülerinden olmasına rağmen elektrikli araçlara (BEV) geçiş konusunda yavaş ilerliyor. Mayıs ayında şirket, bayilere gönderilen bir belgede BEV’lerin yaygın olarak benimsenmesinin önündeki üç büyük engelin altını çizdi.

Toyota, BEV’lerin yaygın olarak benimsenmesinin önündeki üç büyük engelden ilkinin, BEV pilleri yapmak için gereken kritik minerallere olan talebin artması olduğunu belirtti. Diğer iki dezavantaj ise şarj altyapısının olmayışı ve sakıncasıdır.

Otomobil devinin bu durumu Beyaz Saray’da da tartışıldı.

Bunların dışında 2021 yılında New York Times’ta yer alan bir habere göre bir Toyota yöneticisi, ABD Kongre personeli ile yaptığı toplantıda ABD ve diğer ülkelerde daha agresif bir elektrikli araç stratejisine karşı lobi faaliyeti yürütmüştü.

Bu, Toyota’nın daha katı düzenlemeleri reddetme çabalarının bir parçasıydı. Otomobil devinin elektrifikasyona yavaş ilerleyen yaklaşımı geçen yıl Beyaz Saray tarafından da tartışılmıştı.

Şirketin yeni motor geliştirme projesi, şirketin karbon nötr bir gelecek yaratma konusundaki kararlılığını gösteriyor. Proje, birlikte çalışan farklı teknolojilerin bu hedefe ulaşmada değerli bir rol oynayabileceğini gösteriyor.

Projenin detayları henüz bilinmese de hibrit ve içten yanmalı motorların gelecekte de otomotiv dünyasında önemli bir rol oynamaya devam edeceği anlaşılıyor. Peki siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?

keles-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu