Ekonomi

İnternet erişimi olan startupların oranı yüzde 96 oldu

Türkiye’de 10 ve daha fazla çalışanı olan işletmelerin internet erişimine sahip olma oranı bu yıl yüzde 96 oldu.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), “İşletmelerde Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı Araştırması, 2023” sonuçlarını açıkladı.

Buna göre 10 ve daha fazla çalışanı olan işletmelerin internete erişim oranı 2007 yılında yüzde 85,4 iken 2023 yılında bu oran yüzde 96’ya yükseldi.

2023 yılında işletmelerin yüzde 92,4’ü internete erişim için sabit geniş bant bağlantısını kullandı.

Söz konusu işletmelerin abone olduğu en yüksek internet bağlantı hızları incelendiğinde, işletmelerin yüzde 22,4’ünün saniyede 29 megabit ve altı hıza sahip olduğu, yüzde 38,5’inin 30-99 hıza sahip olduğu, yüzde 24,5’inin ise saniyede 29 megabit ve altı hıza sahip olduğu görülüyor. 100-499’un yüzde 6’sı saniyede 29 megabit ve daha az hıza sahip. Yüzde 1’inin 500-999 megabit/saniye arasında internet hızı kullandığı, yüzde 8,5’inin ise 1 gigabit/saniye ve üzerinde internet hızı kullandığı belirlendi. 250 ve daha fazla çalışanı olan işletmelerin yüzde 16,5’inin 1 gigabit/saniye ve üzerinde internet kullandığı görüldü.

-Sosyal ağlar en çok tercih edilen sosyal medya uygulamasıdır

Sosyal ağ, blog, mikro blog veya multimedya paylaşım siteleri gibi sosyal medya uygulamalarını kullanan 10 ve daha fazla çalışanı olan işletmelerin oranı 2023 yılında yüzde 40,2 olacak.

Çalışan sayısı büyüklük grubuna göre sosyal medya kullanan işletmelerin oranı incelendiğinde, 10-49 çalışanı olan işletmelerin yüzde 37,7’si, 50-249 çalışanı olan işletmelerin yüzde 49,8’i ve 250 ve daha fazla çalışanı olan işletmelerin yüzde 70,8’i görülüyor. . 100 kişinin en az bir sosyal medya uygulamasını kullandığı gözlendi.

Sosyal medya uygulamalarını kullanan işletmelerin en çok tercih ettiği sosyal medya uygulaması ise yüzde 89,1 ile Facebook, Linkedln ve Xing gibi sosyal ağlar oldu. Bunu yüzde 75,5 ile YouTube, Instagram, Pinterest, Snapchat, Spotify gibi multimedya paylaşım siteleri ve yüzde 33,6 ile eski adıyla Twitter olarak bilinen X girişiminin blogları veya mikro blogları takip etti.

10 ve daha fazla çalışanı olan girişimlerde web sitesi sahiplik oranı 2022 yılında yüzde 51,2 iken, 2023 yılında bu oran yüzde 55,9 oldu.

Çalışan sayısı büyüklük kümesine göre web sitesi sahiplik oranı incelendiğinde, 2023 yılında 250 ve daha fazla çalışanı olan işletmelerin yüzde 92,6’sının, 50-249 çalışanı olan işletmelerin yüzde 75,6’sının, 50-249 arası çalışanı olan işletmelerin ise yüzde 51’inin olduğu görülüyor. 10-49 çalışan. Bunlardan 5 tanesinin web sitesi olduğu belirlendi.

İktisadi faaliyet kümesine göre internet sitesi sahiplik oranı incelendiğinde, 2023 yılında internet sitesi sahibi olan işletmelerin en yüksek oranı yüzde 90,1 ile “bilgi ve iletişim” faaliyeti yürüten işletmeler oldu. Bunu yüzde 76,4 ile “bilgisayar ile iletişim araç ve gereçlerinin onarımı” ve yüzde 69,9 ile “elektrik, gaz, buhar ve havalandırma sistemleri üretim ve dağıtımı ile su temini; kanalizasyon, atık yönetimi ve iyileştirme faaliyetleri” gerçekleştiren ekonomik işletmeler takip ediyor. . Bunu faaliyet kümeleri takip etti.

E-satış yapan işletme oranı yüzde 18,2

2022 yılında e-satış yapan startupların oranı yüzde 18,2 oldu. E-satışlar internet (web siteleri veya mobil uygulamalar) ve/veya Elektronik Bilgi Değişimi (EDI) üzerinden gerçekleştirilmiştir.

Çalışan sayısının büyüklük grubuna göre e-satış oranı 10-49 çalışanı olan işletmelerde yüzde 17,3, 50-249 çalışanı olan işletmelerde yüzde 20,8, 250 ve daha fazla çalışanı olan işletmelerde ise yüzde 31,8 oldu.

İktisadi faaliyet kümesine göre e-satış oranları incelendiğinde, 2022 yılında en yüksek e-satış oranı yüzde 39,5 ile “konaklama ve yemek hizmeti” faaliyeti yürüten işletmelerde gerçekleşti. Bunu yüzde 29,4 ile “bilgisayar ve iletişim araç ve gereçlerinin onarımı” ve yüzde 28,7 ile “bilgi ve iletişim” faaliyeti yürüten girişimler izledi.

Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) yazılımı kullanımı 2023 yılında 2021 yılına göre 1,6 puan artarak yüzde 29,7’ye ulaştı. Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) yazılımı kullanımı ise söz konusu döneme göre 1,5 puan artarak yüzde 12,1’e ulaştı.

Çalışan sayısı büyüklük kümesine bakıldığında 250 ve daha fazla çalışanı olan işletmelerde sırasıyla yüzde 77,5 ve yüzde 40 oranında ERP ve CRM yazılımlarının kullanıldığı görüldü. Bu oranlar 10-49 çalışanı olan işletmelerde sırasıyla yüzde 25,3 ve yüzde 10,1, 50-249 çalışanı olan işletmelerde ise yüzde 47,2 ve yüzde 19,5 oldu.

Ücretli bulut bilişim kullanımı 2023 yılında 10 ve daha fazla çalışanı olan girişimlerde yüzde 16,4 olarak kaydedildi. Bu oran 2021 yılında yüzde 10,8 oldu.

Ücretli bulut bilişim hizmeti kullanım oranı, çalışan sayısı büyüklük gruplarına göre incelendiğinde, 2023 yılında bu oran 250 ve daha fazla çalışanı olan işletmelerde yüzde 48,2, 50-249 çalışanı olan işletmelerde yüzde 26,6, 2023 yılında ise yüzde 13,7 oldu. 10-249 çalışanı olan işletmeler için. Bunu 49 çalışanı olan girişimlerin takip ettiği görüldü.

Startupların yüzde 5,5’i yapay zeka kullandığını belirtti

Yapay zeka teknolojilerinden herhangi birini kullandığını belirten işletmelerin oranı 2022’de yüzde 3,5 iken bu yıl yüzde 5,5’e çıktı.

Çalışan sayısı büyüklük grubuna göre yapay zeka kullanan işletmelerin oranı incelendiğinde, 10-49 çalışanı olan işletmelerin yüzde 4,9’unun, 50-249 çalışanı olan işletmelerin yüzde 6,5’inin ve 50-249 çalışanı olan işletmelerin yüzde 18,5’inin yapay zeka kullandığı görülüyor. 250 ve daha fazla çalışanı olan işletmeler. Yapay zeka kullandığı belirlendi. Bu oranlar 2022 yılında sırasıyla yüzde 2,8, yüzde 5,5 ve yüzde 17,5 oldu.

Yapay zeka kullanan işletmelerin en çok yüzde 48,4 oranla görüntülere dayalı olarak nesne veya kişileri tanımlayan yapay zeka teknolojilerini kullandıkları belirlendi. Bunu yüzde 43,7 ile farklı iş akışlarını otomatikleştiren ya da karar vermeye yardımcı olan yapay zeka teknolojilerinin kullanımı ve yüzde 41,5 ile yazılı ya da sözlü dil üreten yapay zeka teknolojilerinin kullanımı izledi.

Yapay zeka teknolojilerinden herhangi birini kullanmadığını belirten işletmelerin yapay zekayı kullanmama nedenleri incelendiğinde en önemli nedenin yüzde 60,7 ile maliyetlerin çok yüksek olması olduğu görüldü. Bunu yüzde 53,8 ile işletmedeki ilgili uzmanlık eksikliği ve yüzde 49,6 ile mevcut ekipman, yazılım veya sistemlerle uyumsuzluk takip etti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort